Pages

Pages

C+ lesson 9

ဒီအခန္းမွာေတာ့ function ထဲကို parameter ေတြထည့္ျပီး အသံုးျပဳ ပံုကို သင္ျပေပးပါမယ္၊  ေရွ႕ အခန္း က သင္ခန္းစာကိုေသခ်ာနားလည္ထားဖို႔ေတာ့လိုတယ္၊ ပံုမွန္ ရွိေနမယ့္ main function ကို အရင္ခ်ေရးလိုက္မယ္၊ ေအာက္မွာၾကည့္၊
#include <iostream>

using namespace std;


int main()
{
     waiferkolar();
    return 0;
}
အထက္က ေတြ႔ရမယ့္ ကုတ္ေတြက သင္မေရးလဲ code block က Project အသစ္တိုင္းအတြက္ေရးထားမယ့္ ကုတ္ေတြပါ၊ အခု အဲ့ဒီံ ကုတ္ေတြထဲမွာ function  တစ္ခု တည္ေဆာက္လိုက္မယ္၊ အဲ့ဒီ့ function ရဲ့နာမည္ကို သင္ၾကိဳက္ရာေပးႏိုင္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ function နာမည္ေနာက္မွာရွိတဲ့ လက္သဲကြင္း ထဲမွာေတာ့ Parameter တစ္ခုထည့္လိုက္မယ္၊ ေအာက္မွာၾကည့္လိုက္၊
void waiferkolar (int x){

}
အထက္မွာေတာ့ waiferkolar ဆိုတဲ့ function တစ္ခုကိုတည္ေဆာက္လိုက္ျပီ၊ ထူးျခားတာက လက္သဲကြင္းထဲက x ပါ၊ သူကိုေတာ့ Parameter လို႕သတ္မွတ္တယ္၊ အခု Parameter တစ္ခုရွိတယ္ေပါ့၊ Parameter ေတြကို သတ္မွတ္တဲ့ အခါ Data type ေတြကိုပါထည့္ျပီး သတ္မွတ္ေပးရတယ္၊ ဘယ္လို data type သံုးမလဲေပါ့၊ အခုသံုးမွာက ဂဏန္းတန္ဖိုးကိုပဲ သံုးမွာျဖစ္တဲ့ အတြက္ integer အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားတယ္၊ Parameter က x
အိုေက၊ အခု wafierkolar ဆိုတဲ့ function ကိုေခၚတဲ့ အခါ သူလုပ္မယ့္ အလုပ္ကို ေရးလိုက္မယ္၊
Void waiferkolar ( int x) {
Cout << “waiferkolar age is” << x << endl;
}
အထက္မွာေရးလိုက္တာက waiferkolar ဆိုတဲ့ function ကို အေခၚခံရရင္ waiferkolar age is x ဆိုတဲ့အေျဖကိုေပးခိုင္းတာ၊ ဒီမွာ x က မသိကိန္းတစ္ခုပါ၊ သူ႔ရဲ့တန္ဖိုးကေတာ့ သင္ထည့္တဲ့တန္ဖိုး ေပၚမူတည္တယ္၊ သင္ၾကိဳက္တဲ့ တန္ဖိုးထည့္ အဲ့ဒီ့တန္ဖိုး က x  ရဲ့တန္ဖိုးျဖစ္သြားျပီး x ေနရာမွာ အစားထုိး ၀င္လာလိမ့္မယ္၊ ဥပမာ သင္က 27 လို႔ထည့္လိုက္ရင္  waiferkolar age is 27 လို႔ျဖစ္သြားမယ္၊ ဒီေတာ့ သင္က ဘယ္ေနရာမွာ x တန္ဖိုးကိုထည့္ရမွာလဲ၊ သင္ထည့္ရမယ့္ ေနရာက main function ထဲမွာ ေရးထားတဲ့ waiferkolar function ကိုေခၚတဲ့ လက္သဲကြင္းထဲမွာပါ၊ ေအာက္မွာၾကည့္ပါ၊
#include <iostream>

using namespace std;

void waiferkolar (int x){
    cout << "waiferkolar age is " << x << endl;
}

int main()
{
    waiferkolar(26);
    return 0;
}
အထက္ က ကုတ္ကို Run လိုက္တာနဲ႔ main function ထဲမွာရွိတဲ့ waiferkolar( 26) က ေနျပီး အေပၚက waiferkolar function ကိုေခၚမယ္၊ ေခၚတာနဲ႔ တစ္ျပိဳင္ထဲမွာပဲ waiferkolar( 26) က သူ႔ရဲ့ လက္သဲကြင္းထဲမွာရွိတဲ့ Parameter တစ္ခုျဖစ္တဲ့ 26  ကို အေပၚက waiferkolar function ကိုလွမ္းေပးလိုက္မယ္၊ ဒါကို အေပၚက waiferkolar function က ယူျပီး သူ႔ရဲ့ Parameter ျဖစ္တဲ့ (int x) ထဲမွာ အစားထုိးလိုက္မယ္၊ ဒီေတာ့ x ရဲ့ တန္ဖိုးက  26 ျဖစ္သြားမယ္၊ ဒါေၾကာင့္ waiferkolar fucntion ကိုေခၚလိုက္တာနဲ႔ အေျဖထုတ္ေပးဖို႔အလုပ္လုပ္ရင္ x ရဲ့တန္ဖိုးကို 26 လို႔သတ္မွတ္ျပီးအလုပ္ လုပ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ပဲ အေျဖမွာ cout << “waiferkolar age is << x << endl; အစား  cout << “ waiferkolar age is << 26 << endl;  အစားထုိး ျပီး အေျဖထုတ္လိုက္တယ္၊
တကယ္ ကြန္ျပဴတာ မ်က္ႏွာျပင္မွာ အေျဖထုတ္ေတာ့ waiferkolar age is 26 လို႔ထုတ္ေပးမယ္၊
ဒီေတာ့ main function ထဲမွာရွိတဲ့ waiferkolr (26) က 26 ေနရာမွာ ဘာ နံပါတ္ကိုေျပာင္းေျပာင္း အဲ့ဒီ့နံပါတ္ကို  အေပၚက waiferkolar  functoin ကိုပို႔ေပးမယ္၊ အဲ့ဒီ့ မွာ x ရဲ့တန္ဖိုးေျပာင္းသြားမယ္၊ အဲ့ဒီ့ ေျပာင္းသြားတဲ့ တန္ဖိုးကိုသံုးျပီး x ေနရာမွာ အေျဖထုတ္ေပးမယ္၊
အထက္က ဥပမာ ကိုေသခ်ာနည္းလည္ေအာင္ေလ့လာပါ၊ ေနာက္တစ္ခန္းမွာ Parameter ႏွစ္ခု နဲ႔ အလုပ္လုပ္ပံုကိုသင္ေပးမယ္၊ ဒီအခန္းကို မေၾကျငက္ရင္ေနာက္အခန္းခက္သြားမယ္၊
သင္ခန္းစာေတြကို ပိုျပီးရွင္းရွင္း လင္းလင္း ေလ့လာခ်င္ရင္ 72coder ရဲ့ သင္ခန္းစာ 600 ေက်ာ္ပါတဲ့ video မွာေလ့လာႏိုင္ပါတယ္၊ အဲ့ဒီ့မွာေတာ့ လက္ေတြ႔ကြန္ျပဴတာမွာ Screen recording လုပ္ျပီး အသံနဲ႔ ပါရွင္းျပထားတဲ့အတြက္ သင့္ေရွ႕မွာ ထိုင္ျပီး ကြန္ျပဴတာ နဲ႔ ရွင္းျပေနသလို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေလ့လာႏိုင္မွာပါ၊

No comments:

Post a Comment